Logo keurmerk nieuwsAfgelopen maand heeft het Keurmerk Gezinshuizen een belangrijke stap gezet en is de Adviescommissie Keurmerk Gezinshuizen geïnstalleerd. Deze onafhankelijke commissie heeft de taak om te adviseren over de werking en verdere ontwikkeling van het Keurmerk.

De Adviescommissie Keurmerk Gezinshuizen bestaat uit vijf leden, met elk een andere expertise. Hierdoor kan zij het Keurmerk adviseren over een breed spectrum van onderwerpen. De Commissie zal onder meer adviseren over zaken als de continuïteit, het behalen van beoogde doelen, de toepasbaarheid van het Keurmerk in andere zorgsectoren en organisatievormen van gezinshuizen en de aansluiting van het Keurmerk bij nieuwe ontwikkelingen in de jeugdzorg. Ook zal de Commissie signalen en inzichten met betrekking tot de certificeringsnormen van het Keurmerk voorleggen.

Deelnemers van de Adviescommissie Keurmerk Gezinshuizen zijn:

• Mevrouw L. Janssen, juridisch adviseur en opleider in (jeugd)zorg en welzijn (www.lydiajanssen.nl).
  • Mevrouw M. Noordegraaf, pedagoog en lector Jeugd en Gezin
    (http://www.che.nl/nl-nl/onderzoek/jeugd-en-gezin).
  • Mevrouw L. de Jong, pedagoog en trainer en adviseur kwaliteit pedagogiek en jeugdzorg (www.luciedejong.nl).
  • De heer G. de Jong, directeur van de Rudolphstichting.
  • Mevrouw E. de Jong, coördinator Keurmerk Gezinshuizen.
  •

Het Keurmerk Gezinshuizen is mede door de Rudolphstichting ontwikkeld en is organisatorisch onderdeel van de Rudolphstichting. Lees hier meer over het Keurmerk Gezinshuizen.

Laatste tweets

AsjeDijk Oogstdag De Glind aan Boshuisweg. 80 oude tamme kastanjebomen; kinderen rapen kastanjes. Heerlijk als puree, pannen… twitter.com/i/web/status/9…

Retweeted 4 weken geleden2 retweets

SLGelderland Doe mee aan de #natuurwerkdag op zaterdag 4 november. Leuke locatie bij biologische fruittuin Tres Jolie in De Glin… twitter.com/i/web/status/9…

Retweeted 4 weken geleden6 retweets

CBF_NL Nu 500 Erkende Goede Doelen, een mijlpaal! #GeefGerust aan: @GR_Landschap, @Reumafonds, @lionheart_nl, @RudolphSt pic.twitter.com/XeQwwoYmX6

Retweeted donderdag 19 oktober 20176 retweets

RudolphSt Steeds meer gecertificeerde gezinshuizen. Nu ook het #KeurmerkGezinshuizen voor #Gezinshuis Van Meulen uit #Beekbergen, gefeliciteerd!

donderdag 05 oktober 20171 retweet