In De Glind en in de rest van Nederland ontwikkelt de Rudolphstichting vernieuwende projecten in de jeugdzorg. Ingegeven door de ontstaansgeschiedenis, richt de Rudolphstichting zich in deze projecten op het bevorderen van de opvang van uithuisgeplaatste kinderen in een gezinsvorm. De Rudolpshtichting biedt zelf geen jeugdzorg.

Ten behoeve van de zorg voor jeugd, kan de Rudolphstichting het volgende voor zorgaanbieders betekenen.

Onroerend goed - woningen

De Rudolphstichting is eigenaar van een groot deel van het onroerend goed in jeugddorp De Glind. Dit wordt verhuurd aan jeugdzorgorganisaties. Wij gaan graag in gesprek met (jeugd-) zorgorganisaties die op zoek zijn naar (woon-)ruimtes om hun activiteit uit te voeren.

Bent u op zoek naar een pand voor activiteiten passend binnen de doelstelling van de organisatie? Neem dan contact met ons op.

Keurmerk Gezinshuizen©

Het Keurmerk streeft kwalitatieve zorg voor de kinderen en jongeren die worden opgevangen in een gezinshuis na. In het Keurmerk Gezinshuizen is ISO 9001 zodanig toegepast en ingevuld dat er een maximale stimulans van uit gaat voor de verbetering en de borging van de kwaliteit in een gezinshuis. De administratieve rompslomp blijft daarbij prettig beperkt. Het Keurmerk sluit waar mogelijk aan bij bestaande registraties en documenten.

Wilt u meer informatie over het keurmerk voor de gezinshuizen van uw (jeugd-) zorgorganisatie? Neem dan contact op met Elly de Jong, coördinator. Zij is bereikbaar via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Gezinspiratieplein - kennisplatform

Het Gezinspiratieplein is een kennisplatform voor gezinnen met inhuisgeplaatste kinderen: pleeggezinnen, gezinshuizen, jeugdzorgboerderijen en andere. Het Gezinspiratieplein ondersteunt deze gezinnen

met een specifiek aanbod van cursussen, trainingen, lezingen en opleidingen. Verder doet het Gezinspiratieplein onderzoek naar thema’s die in deze woonvormen spelen. Uitkomsten van deze onderzoeken worden gedeeld en toegankelijk gemaakt voor derden en, indien van toepassing, uitgewerkt tot praktische instrumenten voor professionele ouders.

Meer weten over het aanbod van het Gezinspiratieplein? Ga naar www.gezinspiratieplein.nl.