Gezinshuizen kunnen in aanmerking komen voor de donatie van een PoppenVilla. Dat is te danken aan een unieke samenwerkingsafspraak die de Rudolphstichting heeft gemaakt met Liliane PoppenVilla BV.

Tot en met 2018 worden er ieder jaar door een anonieme donateur poppenvilla’s van Liliane PoppenVilla BV beschikbaar gesteld.

De poppenvilla is een uniek speelmeubel dat de drempel om met kinderen in contact te komen sterk verlaagt, zij verrijkt hun spel door de fantasie en creativiteit te prikkelen en samenspel te stimuleren.  Een plek voor kinderen om te spelen met hun lievelingspoppen, die voor hen vaak een grote hechtings- en vertrouwensfunctie hebben. Het innovatieve woonhuis op kindhoogte heeft remwielen en is gebouwd voor poppen en knuffels van 30 centimeter. Via een hellingbaan hebben ook auto’s en fietsen een entree.

> Bekijk foto's en specificaties in de flyer

> Lees meer op www.poppenvilla.nl

Voorwaarden aanvraag poppenvilla

Heeft u een gezinshuis met voornamelijk opgenomen kinderen in de basisschoolleeftijd van 4 – 12 jaar? Dan kunt u als gezinshuisouder een verzoek indienen voor het ontvangen van een complete Poppenvilla by Liliane leading [t.w.v. € 1.950,-].

Aan de aanvraag zijn voor het gezinshuis geen kosten verbonden.

Aanvragen worden op volgorde van binnenkomst behandeld. Is het jaarlijkse aantal poppenvilla’s bereikt, dan wordt uw gezinshuis op de wachtlijst geplaatst voor het daaropvolgende jaar.

Naast het leeftijdscriterium geldt dat één van de volgende voorwaarden op uw gezinshuis van toepassing moet zijn. Uw gezinshuis:

• heeft een Keurmerk Gezinshuizen, óf
  • is partner van Alliantie Kind in Gezin (of de jeugdzorgaanbieder waar uw gezinshuis bij is aangesloten is partner van Alliantie Kind in Gezin), óf
  • is franchisenemer bij Gezinshuis.com.

De poppenvilla wordt gedemonteerd bij u thuis bezorgd. U bent zelf verantwoordelijk voor een juiste montage.

Aanvraag poppenvilla voor pleeggezin

Ook pleeggezinnen kunnen in aanmerking komen voor een gedoneerde poppenvilla. Zie de aanvraagvoorwaarden op de website van de Nederlandse Vereniging voor Pleeggezinnen.

Aanvraag poppenvilla voor gezinshuis

Wilt u de poppenvilla ontvangen voor uw gezinshuis? Onderneem de volgende stappen:

1. Mail een aanvraag naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. (onvolledige aanvragen nemen wij niet in behandeling).

Voeg daarbij:

• Geboortedata van de opgenomen kinderen
  • Informatie waaruit blijkt aan welke voorwaarde uw gezinshuis voldoet (Keurmerk Gezinshuizen, Alliantie Kind in Gezin, Gezinshuis.com)
  • Adresgegevens van uw gezinshuis

2. Binnen 10 werkdagen ontvangt u een reactie per mail: positief of negatief besluit.

3. Binnen enkele weken wordt de poppenvilla afgeleverd door een transportbedrijf.

4. U tekent voor ontvangst van de poppenvilla en stuurt dit formulier naar de Rudolphstichting.

5. In de toekomst kunnen wij u verzoeken om mee te werken aan communicatieactiviteit rondom dit project. Uiteraard gebeurt dit altijd in overleg met alle betrokkenen.