Nieuws frank en simone vd berg“Het zit in ons bloed, we willen werken met mensen.” Frank van den Berg huurt 10 hectare grond van de Rudolphstichting; hij is een nieuwe pachter in Jeugddorp De Glind. Frank gaat de grond duurzaam gebruiken. “In de toekomst willen we een werk-leerbedrijf zijn waar jongeren hun talenten kunnen ontwikkelen.”

Tuinbouw én jongeren

“We gaan ons met ons bedrijf de Landouw (een mooi oud woord voor landstreek of oord) voornamelijk richten op tuinbouw van intensieve gewassen. Daarbij kan je denken aan verschillende soorten kool, courgette en sla. We kiezen bewust voor intensieve gewassen en een divers aanbod. De grond wordt zorgvuldig en duurzaam behandeld, daardoor zijn de producten die wij gaan leveren biologisch.”

Maar niet alleen tuinbouw is belangrijk voor familie van den Berg. Frank vervolgt: “Ik wilde geen tuinderij losgekoppeld van zorg. Mijn vrouw en ik willen werken met en voor mensen. We willen een plek worden waar Glindse jongeren, of jongeren uit de regio, kunnen leren, meewerken en ontwikkelen. Voordat we dat bereiken moeten we nog heel veel werk verzetten.”

Gebed en vertrouwen

Het is bijzonder mooi dat Frank en Simone dit werk in De Glind willen gaan doen. Frank: “Het is een zaak van gebed geweest en nu zijn we sinds januari een eigen onderneming.” Een flinke stap, waar ze samen met vertrouwen ingaan. Simone: “Er liggen zoveel mogelijkheden en kansen, we moeten nu vooral keuzes maken.”

De Rudolphstichting stimuleert en waardeert de inzet zoals die van Frank en Simone. De mix van duurzaam omgaan met deze aarde en het toekomst bieden voor jongeren komt hier samen. Het werk van Frank en Simone is een voorbeeld hiervan. In De Glind wordt veel aandacht besteed aan sociale en fysieke duurzaamheid.

Dit artikel komt uit de Rudolphkrant.

Lees hier een verhaal over sociale duurzaamheid

Laatste tweets

RudolphSt Een thuis bij #gezinshuis Gewoonhuis in Steenbergen! Van harte gefeliciteerd met het #KeurmerkGezinshuizen. #jeugdzorg

2 weken geleden