meimailing verkleindGraag vertel ik u een verhaal over kinderen in Jeugddorp De Glind. Een verhaal van groei en ontwikkeling. Een verhaal van hoop. Maar het verhaal begint verdrietig…

In gezinshuizen in De Glind komen kinderen wonen die in hun jonge leven al té veel hebben meegemaakt. Deze kwetsbare kinderen kregen te maken met mishandeling, misbruik, verwaarlozing en agressie. De thuissituatie was ernstig verstoord; onhoudbaar. Het ontbrak aan de gewone basiszaken, zoals eten, structuur, aandacht en geborgenheid. Een uithuisplaatsing volgde.

Als je dit als kind meemaakt, raakt je vertrouwen beschadigd. Je vertrouwen in volwassenen en je vertrouwen in het leven. De onbevangenheid van deze kinderen is verdwenen. Hun gedrag is ontregeld en onbegrensd geworden, gericht op overleven. In het Jeugddorp wonen bijvoorbeeld kinderen die er niet op durven te vertrouwen dat ze drie keer per dag te eten krijgen, en daarom eten opsparen onder hun kussen. In De Glind verwelkomen we veel kinderen met een groeiachterstand, zowel lichamelijk als emotioneel.

De Rudolphstichting zet zich in voor deze kwetsbare groep. Wij vinden dat alle kinderen kansen verdienen voor de toekomst. Kinderen moeten in veiligheid en geborgenheid kunnen wonen. In een leefomgeving die helend en stimulerend is. Alle projecten van de Rudolphstichting zijn hierop gericht of dragen hieraan bij. En we zien dat het werkt! Gezinshuisouders delen met ons hoopvolle verhalen over wat er gebeurt als je een veilig basis biedt. Gezinshuisouder Richard vertelt: “De eerste tekenen van herstel zijn vaak lichamelijk, kinderen gaan groeien. Gewoon eerst hun armen en benen. Daarna komt er ruimte voor emotionele groei en ontwikkeling.”

Met uw steun wil de Rudolphstichting ervoor zorgen dat nog meer kwetsbare, uithuisgeplaatste kinderen en jongeren kunnen groeien en zich kunnen ontwikkelen. Draagt u met uw gift hieraan bij?

Met een hartelijke groet uit De Glind,

Gerard De Jong Directeur Rudolphstichting

Hier kunt u online doneren

meimailing verkleind