Nieuws Glindster verkleindOp woensdag 12 juni werd het onderzoek ‘Geweld in de Jeugdzorg’ gepresenteerd. In de afgelopen week zijn daar in de media persoonlijke verhalen aan toegevoegd. De verhalen en de inhoud raken ons, want geen enkel kind zou dit mee moeten maken.

Elke vorm van geweld, mishandeling, misbruik en vernedering is onacceptabel. Het rapport doet goede aanbevelingen voor verbetering, die onderschrijven wij. Vooral de mogelijkheden om, als u/jij die behoefte heeft, je verhaal te vertellen. Er is een landelijke procedure afgesproken.

Als u met de Rudolphstichting ergens over wilt praten, dan kunt u contact met ons opnemen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 0342-459010. Wij bieden eerst een luisterend oor en kunnen u/jou vervolgens doorverwijzen. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met Slachtofferhulp Nederland.

Als u niet alleen uw verhaal wilt doen, maar een herstelgesprek zou willen of een klacht wilt indienen, dan zijn daar ook instanties voor.

Je kunt hier ook het nieuwsbericht van Jeugdzorg Nederland lezen.

Laatste tweets

RudolphSt Een thuis bij #gezinshuis Gewoonhuis in Steenbergen! Van harte gefeliciteerd met het #KeurmerkGezinshuizen. #jeugdzorg

2 weken geleden

RudolphSt #Gezinshuis De Zandhoek in Apeldoorn is goed bezig. Zij hebben het #KeurmerkGezinshuizen nu ook ontvangen. Gefeliciteerd! #jeugdzorg