De Glind is een klein, groen dorp dat valt onder de gemeente Barneveld. Bijzonder aan dit dorp is dat er achter 28 van de ongeveer 140 voordeuren een professioneel gezinshuis zit. Het wonen, leren/werken, vrijetijd en de dorpse gemeenschap dragen in dit dorp bij aan de ontwikkeling van een kwetsbare groep kinderen.

Wie wonen er in dit dorp?

Onder de +- 650 inwoners van het dorp wonen ongeveer 120 uithuisgeplaatste kinderen en jongeren. Lang niet iedereen die in De Glind woont is werkzaam in de zorg. De Glind is een dorp en geen instelling, er is een dorpskerk, een voetbalveld en een zwembad. Daarnaast maken er nog eens ongeveer honderd kinderen en jongeren, die niet in het dorp wonen, gebruik van de faciliteiten in het Jeugddorp.

Vernieuwende initiatieven jeugdhulp

Door de jarenlange ervaring, aanwezige kennis en de ruime voorzieningen is De Glind dé plek waar de Rudolphstichting innovatieve (jeugdzorg)projecten kan ontwikkelen. Dit kan de Rudolphstichting realiseren door onder andere donaties van kerken.

Lees meer over leergebieden in Jeugddorp De Glind