Welkom in Jeugddorp De Glind

Wat leuk dat u een kijkje komt nemen in Jeugddorp De Glind! Vandaag maakt u kennis met de bewoners in De Glind en kunt u ze een groet sturen in de brievenbus.

In De Glind zegt men: “Je hoort erbij en doet mee!”. Door erbij te horen in de omgeving waar je woont, krijg je als kind weer ruimte, ontwikkel je eigenwaarde en zelfvertrouwen. En dit past perfect bij het thema van de Landelijke Diaconale Dag 2020: “Samen leven doe je niet alleen”.

Wat is Jeugddorp De Glind?

De Glind is een gewoon klein dorpje met zo’n 700 inwoners. Bijzonder wordt het als je weet dat in dit dorp al meer dan honderd jaar kwetsbare kinderen uit heel Nederland worden opgevangen. Ruim 120 kinderen vinden in De Glind een veilig thuis in de 28 gezinshuizen die verspreid staan over het dorp. Vandaar de bijnaam ‘Jeugddorp’.
De Rudolphstichting zet zich in Jeugddorp De Glind in voor kinderen die al teveel hebben meegemaakt. Op onze projectenpagina kunt u meer lezen over ons werk. Bekijk hoe wij voor uithuisgeplaatste kinderen onze wens realiseren; namelijk zorgen dat er een plek is waar kinderen en jongeren in gezinsverband kunnen wonen, gewoon kind kunnen zijn en kunnen werken aan de toekomst.

Bezoek Jeugddorp De Glind

Maak kennis met kinderen en jongeren

Wilt u een groet achterlaten aan deze kinderen? Dan kunt u dat doen in de brievenbus hieronder.

De brievenbus

• Wilt u een groet sturen naar Noah, Blaze of de kinderen in gezinshuis Home4You?

Verstuur uw groet door een berichtje achter te laten in de brievenbus. Wij zorgen ervoor dat de berichten bij hen terecht komen.
Voor wie doen we het? Rudolphstichting steunt kinderen, gezinshuisouders en het dorp

Bedankt voor uw bezoek!

Dit was een korte introductie van het dorp, door de dorpsbewoners. Heeft u vragen of wilt u een wens of een groet achter laten? Dan kunt u een berichtje achterlaten in ‘de brievenbus’ hierboven.

Het Jeugddorp of een specifiek project steunen? Wij vertellen u graag vrijblijvend meer over ons werk. Laat hier uw gegevens achter dan nemen wij contact met u op.

Wij wensen u nog een fijne LDD 2020 toe en hopelijk zien wij u volgend jaar terug bij de Landelijke Diaconale Dag 2021. Tot ziens!