Wij zijn op zoek naar een Programmamanager Vastgoed en Duurzaamheid (36 uur). In deze veelzijdige functie houd je je bezig met beheerszaken en projectontwikkeling op het gebied van gebouwen, grond en leefomgeving. Rudolphstichting is een kleine maatschappelijke organisatie die in het dorp De Glind tijd, geld en kennis investeert in programma’s die bijdragen aan de opvang van kinderen in gezinsverband en in een dorpsgemeenschap. Ook ons vastgoed en onze grond zetten we direct of indirect in voor de toekomst van kinderen en jongeren.

Onze ambities voor vastgoed, grond en groen

De Rudolphstichting bezit circa 80 panden en 80 hectare grond in De Glind. Het gevarieerde pandenbestand bestaat uit onder andere een dertigtal gezinshuis-woningen (=opvang van uithuisgeplaatste kinderen), 15 panden voor andere (jeugd)zorgvormen en twintig panden die we ‘regulier’ verhuren aan particulieren. Verder zijn we eigenaar van gemeenschapsvoorzieningen zoals het dorpscentrum, een kerkgebouw, kinderboerderij, zwembad, restaurant en de dorpsbegraafplaats. Daarnaast ook veel openbaar groen en 40 hectare pachtgrond.
Rudolphstichting voert nu en de komende jaren voor haar vastgoed en grond een ambitieus duurzaamheids-/vernieuwingsprogramma, waar jij volop in meedraait en samen met de directeur verantwoordelijkheid voor draagt.

Over de functie

• Je bent de spil in het vastgoed van de Rudolphstichting en De Glind. Je beheert alle facetten van vastgoed (grond, gebouwen, beheer, ontwikkeling, renovatie, verduurzaming, zowel bouwtechnisch, facilitair en huur), waarbij je eerste prioriteit is dat het vastgoedbeheer in alle facetten op orde is en blijft.
  • Als programmamanager werk je nauw samen met directie en de managers van de andere programma’s, te weten ‘Gezinsvormen & Kwaliteit’ en ‘Communicatie & Fondswerving’;
  • Je ontwikkelt visie en strategie binnen het eigen programma, zodat de organisatie haar doelstellingen kan realiseren;
  • Je bent verantwoordelijk voor de uitwerking van de duurzaamheidsstrategie. Je werkt hierin samen met de gemeente, de Duurzaamheidscommissie van de Belangenvereniging, Glindse partijen en scholen om De Glind en het buitengebied duurzaam en toekomstbestendig in te richten met een aantrekkelijk, groene en verantwoorde leefomgeving als resultaat;
  • Je fungeert als aanspreekpunt voor (aspirant-)huurders, pachters en samenwerkingspartners op het gebied van vastgoedbeheer, huisvesting en projectontwikkeling;
  • Je stuurt opdrachtnemers aan en stemt af met opdrachtnemers, samenwerkingspartners en huurders , zodat de werkprocessen optimaal verlopen. Daarmee draag je bij aan het creëren van toekomstperspectief voor zowel de jeugd als de huurders.

Wie ben jij?

Deze unieke functie vraagt om een veelzijdige kandidaat:

• Je hebt affiniteit met werken bij een organisatie met een maatschappelijke missie en visie
  • Je hebt visie en bent in staat een eigen opvatting te ontwikkelen door een persoonlijke interpretatie van gegevens. Je hebt oog voor hoofdlijnen en langetermijnbeleid en weet dat te verbinden met de dagelijkse praktijk;
  • Je bent klantgericht en positief ingesteld. Je kunt goed anticiperen op de behoeften van de huurders, gezinshuisouders en bewoners;
  • Je hebt een hands-on mentaliteit. Je kunt plannen en organiseren en weet op effectieve wijze doelen en prioriteiten te bepalen en op elkaar af te stemmen met een grote mate van resultaatgerichtheid;
  • Je hebt organisatiesensitiviteit en bent je bewust van invloed en gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten;
  • Je hebt een flexibele werkhouding en kunt goed zelfstandig werken.
  • Je bent communicatief sterk en kunt goed netwerken. Je bent in staat een goede samenwerkingsrelatie op te bouwen met partners, waardoor projecten, processen en programma’s een logisch en samenhangend geheel vormen.

Daarnaast beschik je over:

• HBO- werk- en denkniveau
  • Een opleiding in bouwkunde, makelaardij, faciliteit management of rentmeester en minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie;
  • Kennis van reguliere processen binnen vastgoed en verduurzaming;
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving op het gebied van huur/verhuur.

Wat bieden wij:

• Een veelzijdige baan in een collegiale dynamische werkomgeving;
  • Enthousiaste en betrokken collega’s;
  • Arbeidsvoorwaarden conform CAO Jeugdzorg. De functie is ingedeeld in schaal 9/10, afhankelijk van ervaring. Inschaling is afhankelijk van opleiding en/of ervaring (max € 4.255,95 o.b.v. 36 uur);
  • De mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen;
  • Aanstelling voor bepaalde tijd met intentie tot een vaste aanstelling;
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een eindejaarsuitkering (8,3%), goede pensioenvoorziening en mogelijkheid en voorzieningen om (deels) vanuit huis te werken;

Meer informatie en/of solliciteren

Ben jij de juiste persoon voor deze baan? Dan nodigen we je van harte uit om te solliciteren. Stuur jouw CV en motivatiebrief voor maandag 19 april naar personeel@rudolphstichting.nl t.a.v. Miriam Pronk. Heb je vragen over deze vacature, neem dan contact op met Gerard de Jong, directeur, via 0342-459010.

De eerste gesprekken vinden plaats op donderdag 22 april, de tweede gespreksronde is donderdag 29 april, en het arbeidsvoorwaarden gesprek op vrijdag 30 april. Het streven is om voor mei tot een arbeidsovereenkomst te komen. Tijdens de gesprekken houden we ons aan de richtlijnen zoals de RIVM die voorschrijft.
Om in aanmerking te komen voor deze functie is een positieve Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist.

ACHTERGRONDINFORMATIE

De Glind is een klein, groen dorp (circa 230 huishoudens) tussen Barneveld en Amersfoort, waar 120 uithuisgeplaatste kinderen een veilig thuis vinden in 28 gezinshuizen. De Rudolphstichting is een kleine maatschappelijke organisatie met grote impact, gevestigd in De Glind. Al jarenlang zetten wij ons in voor een kansrijke toekomst voor uithuisgeplaatste kinderen. De Rudolphstichting investeert tijd, geld en kennis in programma’s die het ínhuisplaatsen van kinderen bevorderen en we zetten ons vastgoed hiervoor in. We zijn in De Glind nauw betrokken bij woon- en vrijetijdsprojecten voor kinderen en jongeren, landschapsontwikkeling en duurzaamheid. We knappen onder meer bestaande gezinshuizen op, (her)ontwikkelen en verduurzamen panden en voorzieningen, investeren giften van kerken in traumasensitief sport en spel of ontwikkelen nieuwe woonvormen zoals bijvoorbeeld tiny houses voor jeugd.