Een groep jongeren maakt elke week een radio uitzending en verschillende rapportages om hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen.

Radiomaken geeft jongeren een positieve impuls. De activiteit draagt in het dorp ook bij aan de maatschappelijke verbondenheid doordat de jongeren lokale evenementen of dorpse activiteiten bezoeken en daarvan (live) verslag doen in de uitzending. Radiomaken is een leuke en gezellige activiteit waarbij samenwerken hoog in het vaandel staat.

Dit lokale, online jongerenradiostation draagt de naam ‘GlindRadio’. Van de ervaren jongeren hebben twee een eigen radioshow. Voor meer informatie of programma’s terugluisteren, kijk op www.glindradio.nl.

De activiteiten worden begeleid door enthousiaste en ervaren volwassenen uit het radiovakgebied. Voor de onkosten van het uitzenden en de begeleiding van jongeren is geld nodig.

Aan welke werkgebieden draagt dit project bij?

• Jeugddorp De Glind