Zwembad

Elk kind leert zwemmen, allereerst voor zijn of haar veiligheid, en ook voor zijn of haar plezier. De kinderen leren zich in het zwembad ontspannen en hoe ze contacten moeten leggen.

Jeugddorp De Glind prijst zich gelukkig met een eigen (openlucht)zwembad. Kleinschalig, vertrouwd, overzichtelijk. Een plek waar jonge kinderen in alle rust en onder professionele begeleiding hun zwemdiploma kunnen halen. Indien nodig onder 1-op-1 begeleiding.

Een plek waar kinderen, vrijwilligers en professionals elkaar kennen. Hierdoor wordt er een veilige omgeving gecreëerd, waardoor de kinderen op een leuke en plezierige manier leren zwemmen en kennis met elkaar maken.

Rudolphstichting zet zich in voor ontwikkeling van gezinhuiskinderen. Een stimulerende, veilige leefomgeving draagt hier in belangrijke mate aan bij. Daarom steunt de Rudolphstichting alle vrijetijdsactiviteiten en kindervoorzieningen in Jeugddorp De Glind, waaronder het zwembad. Per jaar is er €17.500 nodig voor het zwembad.