Interview 20Op woensdag 5 februari zijn diaconieën van Oud-Beijerland en De Biltop bezoek geweest in Jeugddorp De Glind. Ze zijn uitgenodigd, omdat ze mee hebben gedaan aan de "Bouwt u mee aan Jeugddorp De Glind" actie tijdens de Landelijke Diaconale Dag 2019.

Lintje doorknippenOp het grasveld bij de J.H. Donnerschool, school voor speciaal onderwijs in Jeugddorp De Glind, schittert sinds 11 februari een knaloranje pannakooi. De voetbalvoorziening is een cadeau, van Stichting van het Kind, voor het hele dorp. De stichting zet zich in voor jongeren die (even) niet meer thuis kunnen wonen. Dit is al de 12e keer dat Stichting Van het Kind een pannakooi schenkt aan uithuisgeplaatste kinderen en jongeren’.

rs krant 3De laatste Rudolphkrant? "Nee toch?!". Maakt u geen zorgen, want de volgende Rudolphkrant komt namelijk in een nieuw jasje. Hierover, en nog veel meer, leest u in de nieuwe Rudolphkrant.

Familie Wildeman 5verkleindIn Jeugddorp De Glind vinden kinderen in de knel een veilig thuis. Gezinshuisouders én de dorpsgemeenschap ontfermen zich over in totaal 120 kinderen die uithuisgeplaatst zijn. De kinderen wonen in 28 gezinshuizen die verspreid staan over het dorp. Wim en Diane Verwoerd zijn in het voorjaar van 2019 een gezinshuis gestart in dit gewone, maar toch ook bijzondere dorp. We volgen ze de komende tijd. In het eerste deel van deze serie horen we van ze hoe de keus voor de opvang van kwetsbare kinderen tot stand kwam.

Wolter Kranenburg“Ik wilde het verhaal graag uitdragen, want Rudolphstichting ontwikkelt dingen waar je mee verder kan”.

2Rudolphstichting heeft in Jeugddorp De Glind het project Tiny Houses. Dit mooie traject is gestart om jongeren vanaf 16 jaar te laten wennen aan zelfstandig wonen, met daarbij de hulp van het bijbehorende gezinshuis. Ook bij gezinshuis ‘Bij De Bron’ staat een Tiny House. “Een prachtige uitvinding”, zegt Jan van Ee, gezinshuisouder.

Deze vacature staat niet meer open. Solliciteren is helaas niet meer mogelijk.

ChocoladelettersSinterklaas Achmea is dit jaar weer langs gekomen in De Glind. Net als vorig jaar heeft Achmea cadeaus gekocht voor de kinderen. De ouders, en natuurlijk de kinderen, waren razend enthiousiast en waren Achmea "heel erg dankbaar".

Laatste tweets

RudolphSt [Open Dag Jeugddorp De Glind afgelast] Wegens de ontwikkelingen rondom het Corona virus (COVID-19) gaat de Open D… twitter.com/i/web/status/1…

4 weken geleden1 retweet

RudolphSt Kom jij werken in Jeugddorp De Glind 🏘? twitter.com/jeugddorp/stat…