RudolphstichtingDoor een technische fout staat er in onze de donateursbrief van de Rudolphstichting een onjuist betalingskenmerk. U kunt bij het (online)overmaken het betalingskenmerk leeglaten. Dan zorgen wij voor de verwerking.

Rudolphstichting"Na een landelijk actief decennium ligt onze taak de komende vijf jaar weer dichterbij: het toekomstbestendig maken van het Jeugddorp is onze belangrijkste focus".

DorpsTiny in Jeugddorp De GlindIn De Glind is een nieuw soort Tiny House opgeleverd; de Dorpstiny. In deze miniwoning kan een jongere zelfstandig leren wonen. Eerder al werden in dit woonproject voor 16-plussers twee TuinTiny’s in gebruik genomen. TuinTiny’s staan bij gezinshuizen, de Dorpstiny staat op zichzelf in het dorp.

Foto Gerard kleinIn “Sociale duurzaamheid in Jeugddorp De Glind” vertelde Gerard de Jong over sociale duurzaamheid. In deel 2 besteden wij aandacht aan fysieke duurzaamheid, wat hij zelf doet aan duurzaamheid, welke ontwikkelingen hij volgt en wat hij wil- en heeft gedaan met de Rudolphstichting op het gebied van duurzaamheid.

Familie Wildeman 15 verkleindGezinshuis Home4You bestaat nu ongeveer een jaar. Vijf uithuisgeplaatste kinderen vinden er een veilig thuis bij Wim en Diane. Het gezin maakt deel uit van de dorpsgemeenschap van De Glind; het (jeugd)dorp waar 1 op de 6 huishoudens, in totaal 28 gezinnen, woonopvang bieden aan kinderen en jongeren.

DannyWelke rol hebben burgervoogden in het leven van kinderen in gezinshuizen en leefgroepen? Danny en Marinette vertellen over hun Burgervoogd.

natuurspeeltuin 4Duurzaamheid is een breed begrip. Bij de Rudolphstichting bestaat duurzaamheid uit twee onderdelen, namelijk de sociale en de fysieke duurzaamheid. Fysieke duurzaamheid is alles wat met energie, luchtkwaliteit en biodiversiteit te maken heeft. Dus gericht op de toekomst van de planeet. Sociale duurzaamheid gaat meer over de toekomst van de mensheid waarbij onderlinge relaties een belangrijke rol spelen. In het geval van de Rudolphstichting richt sociale duurzaamheid zich op de opvang en acceptatie van kinderen en jongeren. Het motto van de Rudolphstichting is niet voor niets ‘ruimte scheppen voor elk kind’.

In dit artikel vertelt Gerard De Jong, directeur van de Rudolphstichting, hoe hij in Jeugddorp De Glind is terecht gekomen en hoe hij sociale duurzaamheid terugziet in Jeugddorp De Glind.

Interview 20Op woensdag 5 februari zijn diaconieën van Oud-Beijerland en De Biltop bezoek geweest in Jeugddorp De Glind. Ze zijn uitgenodigd, omdat ze mee hebben gedaan aan de "Bouwt u mee aan Jeugddorp De Glind" actie tijdens de Landelijke Diaconale Dag 2019.

Laatste tweets

KerkinActie De #coronacrisis zette in gezinshuizen in De Glind alles op zijn kop. Niet eerder was het leven zo ongewoon. Kinder… twitter.com/i/web/status/1…

Retweeted 2 weken geleden5 retweets

RudolphSt [Open Dag Jeugddorp De Glind afgelast] Wegens de ontwikkelingen rondom het Corona virus (COVID-19) gaat de Open D… twitter.com/i/web/status/1…