Zwembad Splash in De Glind heeft prachtige nieuwe speeltoestellen. Met financiële steun van Stichting Zonnegloren, Stichting Old Grand-Dad en de Rudolphstichting is een nieuw speelhuis neergezet en een wip en meerderdere schommels. De oude speeltoestellen waren versleten en afgekeurd, dus vervanging was hoognodig.

Terwijl in het zwembad de ​meters van de jaarlijkse Zwem4daagse worden gemaakt, vond op woensdag 15 ​juli een feestelijke ingebruikname plaats.
Gerry Nutters, fondsenwerver voor de Rudolphstichting licht toe: “Dit leuke, kleinschalige dorpszwembad, dat compleet gerund wordt door vrijwilligers, steunen wij graag op deze manier. Splash is een belangrijke voorziening voor de jeugd van De Glind en voor jong en oud uit de regio.”

Joost Verzijl is gezinshuisouder in De Glind en actief als vrijwilliger van het dorpszwembad. “We hebben in De Glind een prachtig openluchtzwembad. De watertemperatuur is heerlijk dankzij de ​gedeeltelijke verwarming met zonne-energie. Het is een gezellig zwembad, mooi gelegen in het groen.”

“Je kunt hier recreatief zwemmen, er wordt zwemles gegeven, ​in de ochtend kan je rustig baantjes zwemmen en twee keer per week is er aquafitness!  Vanuit ons gezinshuis maken we er allemaal graag gebruik van: om te zwemmen, te zonnen op het prachtig terrein en op z’n tijd gaat een lekkere snack er ook graag in.”
“Als je al een tijdje niet geweest bent, moet je echt weer eens komen kijken. De afgelopen anderhalf jaar is er zoveel gebeurd. De kiosken zijn vernieuwd, veel schilderwerk en tuinwerk is aangepakt en dan zijn er nu de nieuwe speeltoestellen, die maken het bad nu echt af.”

Meer informatie over bad, activiteiten en openingstijden: www.zwembaddeglind.nl.

(foto’s: Myra Steens)