Op 30 januari 2024 is er in een televisieprogramma van Omroep Gelderland nogmaals aandacht besteed aan gezinshuizen in de Glind. De Rudolphstichting betreurt het dat kinderen eronder lijden wanneer zij niet de zorg en begeleiding ontvangen die ze nodig hebben. Wij stimuleren in De Glind verbinding en openheid en werken hier dagelijks aan.

Vandaag, dinsdag 30 januari 2024, is er in het televisieprogramma ‘In het vizier van de jager’ van Omroep Gelderland nogmaals aandacht besteed aan gezinshuizen in De Glind. Eerder waren er uitzendingen in oktober 2022 en juni 2023. Doel van het televisieprogramma is om aandacht te vragen voor de kwaliteit van de gezinshuiszorg.

De Rudolphstichting betreurt het dat kinderen eronder lijden wanneer zij niet de zorg en begeleiding ontvangen die zij nodig hebben. In De Glind staan wij voor een cultuur van openheid en leren. Dat betekent dat wij graag met alle partners in gesprek gaan hoe we deze situaties in de toekomst gezamenlijk kunnen voorkomen. We vinden het belangrijk dat kinderen een goede en liefdevolle plek hebben, zowel thuis als in het dorp breed.

In het dorp ondersteunt de Rudolphstichting zowel financieel als praktisch evenementen en plekken van verbinding. Zo maken we het vrijetijdsprogramma voor de kinderen mogelijk, faciliteren we plekken waar jongeren elkaar kunnen ontmoeten en dragen we bijvoorbeeld bij aan de jaarlijkse snertloop.

Meer informatie naar aanleiding van dit persbericht:

Elsbeth Haarsma – communicatie adviseur Rudolphstichting
Email: e.haarsma@rudolphstichting.nl