Gezinshuizen zijn bij uitstek de plek waar beschadigde en getraumatiseerde kinderen de helende kracht van het gewone leven ervaren. Gezinshuisouders stellen hun huis, hart en dagelijks leven open. Bij dit werk is een goede organisatie van het gezinshuis van belang én dat er kwalitatief hoogwaardige (jeugd)zorg wordt geboden aan de jongere.

Voor dit aspect; het bereiken, ontwikkelen en vasthouden van kwaliteit van een gezinshuis, is het Keurmerk Gezinshuizen ontwikkelt. Een belangrijk instrument want:

•        Het Keurmerk Gezinshuizen bevordert de doorlopende aandacht voor kwaliteit ín het gezinshuis
  •        En het Keurmerk Gezinshuizen bewijst de kwaliteit van het gezinshuis aan derden; gemeenten,  verwijzers, instanties en naasten van het kind/de jongere

Het Keurmerk in 1 minuut
Wat is het Keurmerk, wat heb je eraan en hoe kunnen gezinshuizen het krijgen?
Bekijk hier ‘het Keurmerk in 1 minuut’.

Aanmelden voor het Keurmerk
Ook een gecertificeerd gezinshuis worden? Meld je dan nu aan. Graag gaan we met jouw/jullie gezinshuis aan de slag met het Keurmerktraject.

Ondersteuning & service
Ook na je aanmelding staan wij voor je klaar. We ondersteunen je op verschillende manier bij het invullen van en werken met de Kwaliteitsmap:

• Workshop ‘Aan de slag’ voor starters
  • Individuele ondersteuningsmodules
  • Regionale ondersteuningssessies in groepsverband

> Ervaringen met het Keurmerk: interview met een gezinshuisouder.
> Bekijk het Reglement Keurmerk.
Aanmelden voor het Keurmerk Gezinshuizen.
> Contactformulier voor vragen.

Keurmerk