De Netwerkgroep ouddorpsbewoners

De Rudolphstichting vindt het belangrijk om contacten te onderhouden met ouddorpsbewoners. Wij kunnen leren van het verleden. En we kunnen van betekenis zijn voor ouddorpsbewoners die informatie willen over hun vroegere verblijf of De Glind willen bezoeken met kinderen of familie.
Daarom is er een Netwerkgroep van ouddorpsbewoners. Leden van deze Netwerkgroep houden zich onder meer bezig met:

• Het aanleggen van een digitaal archief
  • Het digitaliseren van papieren archiefmateriaal
  • Het organiseren van informatie en rondleidingen in De Glind op verzoek

De Rudolphstichting ondersteunt de Netwerkgroep financieel, inhoudelijk en met communicatie.

Het boek – Gedeeld Verleden

In 2017 zijn een aantal van de verhalen gebundeld in het boek “Gedeeld verleden”. Dit boek beschrijft de 100-jarige geschiedenis van Jeugddorp De Glind. Het boek bestaat uit hele mooie, maar ook verdrietige verhalen. Verhalen waar je vrolijk van wordt, en waar je boos om kan worden. Al deze verhalen komen van bewoners en oud-bewoners. Het boek kunt u hier bestellen.

Omslag van het boek "Gedeeld verleden".

Interessant voor ouddorpsbewoners

Heb jij, hebt u zelf in De Glind gewoond. Recent, of al langer geleden? Dan is onderstaande wellicht interessant voor u, voor jou.
Op Facebook en op de verhalenwebsite kun je meer lezen, oude foto’s bekijken of elkaar ontmoeten.