In Jeugddorp De Glind speelt Glindster, het dorpscentrum, een grote en belangrijke rol. Het is een plek waar uithuisgeplaatste kinderen regelmatig komen. Er wordt gesport en gespeeld, er worden belangrijke onderwerpen besproken en er wordt veel plezier gemaakt. Het is de plek waar vele partijen bij elkaar komen. Een ontmoetingsplek voor zowel jong als oud!

In Glindster bevinden zich, naast zakelijke aspecten als kantoor- en vergaderruimte, veel faciliteiten waar de kinderen en jongeren gebruik van maken en hierdoor herstellen, ontwikkelen, of kunnen werken aan hun toekomst:

• Grand Café ONS
    Lekker lunchen, kopje koffie, of trouwen. Jongeren kunnen hier werkervaring opdoen of een bijbaantje hebben
  • Gymzalen
    Worden gebruikt door de Glindse scholen; Donnerschool en Beatrixschool. Buiten schooltijden zijn hier vrijetijdsactiviteiten voor jong en oud
  • Soos
    Gezellige bar en hangplek voor de jeugd
  • Muziekruimten
    De muzieklessen zijn in Glindster
  • Creatieve ruimte
    Voor individuele begeleiding of therapiesessies met kinderen
  • Kantoorruimtes/vergaderzalen
    De Rudolphstichting is één van de organisaties die de kantoorruimte gebruikt.

Het multifunctionele dorpshuis Glindster is een belangrijk onderdeel van de dorpsgemeenschap. Het is een plek waar kinderen en jongeren zich ontwikkelen op onder andere het sociale- en emotionele gebied (therapie en muziek), waar ze weer kind kunnen zijn (Soos) en ze hun eigenwaarde verstevigen (judo).

Investering Rudolphstichting

De Rudolphstichting is verantwoordelijk voor het onderhoud van Glindster. Het gebouw is een vertrouwde plek waar zowel kinderen, jongeren, (gezinshuis)ouders, dorpsbewoners en professionals bij elkaar komen. Het gebouw is er voor het dorp, het heeft een dorpsgemeenschapsfunctie.

Elk jaar legt de Rudolphstichting €45.000,- bij, zodat de dorpsactiviteiten mogelijk blijven voor de bewoners, de professionals en de kinderen in Jeugddorp De Glind.