(VACATURE IS VERVULD) – Een unieke functie op een unieke plek. Nergens vind je zo’n leuke en brede mix van werkzaamheden als bij ons! Je komt terecht in een kleine, slagvaardige organisatie en maakt voor Jeugddorp De Glind de ultieme strategische mix van gebiedsontwikkeling, dorpsontwikkeling, zorgvastgoed, woningbouw, leefomgeving en duurzaamheid. Jij staat aan het stuur van al deze thema’s en combineert visie met handen uit de mouwen.

A day at the office

Je begint ’s ochtends wat later omdat je die avond ervoor bij het dorpsoverleg was. Je hebt eerst een bespreking met de vrijwilligers van het zwembadbestuur over de aanleg van een strook zonnepanelen. Op de kantoorfiets rijd je vanaf het zwembad door de weilanden terug naar dorpscentrum Glindster, waar je werkplek is. Daar spreek je de architect en een ontwikkelbureau over de haalbaarheidsstudie van herontwikkeling van het huidige conferentiecentrum. Je buigt je over de vraag: behouden we de historische gevel, kunnen we circulair slopen en hoe bouw je modulair zorgvastgoed.

Tijdens het teamoverleg in de middag wordt op basis van jouw strategienota beslist of pand x wordt verduurzaamd of afgestoten. In dat overleg wordt ook besloten of er meer tiny houses voor zelfstandig wonen (16+ jeugdproject) moeten komen. Je moet ook nodig weer eens contact hebben met de afdeling Wonen van de Gemeente Barneveld, dus die bel je eind van de dag nog even op om een afspraak te maken.

Wat wij zoeken

Wij zoeken een programmamanager die voor De Glind, het jeugddorp, de richtinggevende dorpsvastgoedvisie formuleert. Van daaruit maak je de ultieme meerjarenmix van ontwikkeling regulier vastgoed en ontwikkeling zorgvastgoed waarbij je duurzaamheid, voorzieningenniveau, leefomgeving en landschap meeneemt. In deze veelzijdige, stevige functie geef je richting en leiding aan complexe projecten en trajecten.

Wat is De Glind, wat is Rudolphstichting

De Glind, een dorpskern van de gemeente Barneveld, is al jarenlang een boegbeeld in de jeugdzorg omdat het gewone leven in een dorp wordt gecombineerd met opvang van uithuisgeplaatste kinderen en jongeren in gezinshuizen. Het wordt daarom ook wel het jeugddorp genoemd.
Rudolphstichting is een kleine maatschappelijke organisatie met grote impact die haar vastgoed, financiële middelen en kennis investeert in innovatieve programma’s die bijdragen aan de toekomst van kwetsbare kinderen en hun gezin.

Onze ambities voor vastgoed, grond en groen

Rudolphstichting heeft een grote vastgoedpositie in De Glind. Rudolphstichting bezit circa 80 panden en 80 hectare grond in en rond het dorp en heeft vandaaruit een belangrijke sturende verantwoordelijkheid. Het gevarieerde pandenbestand bestaat uit een dertigtal gezinshuis-woningen (=opvang van uithuisgeplaatste kinderen), vijftien panden voor andere (jeugd)zorgvormen en twintig panden die we ‘regulier’ verhuren aan particulieren. Verder zijn we eigenaar van gemeenschapsvoorzieningen zoals het dorpscentrum, een kerkgebouw, kinderboerderij, zwembad, restaurant en de dorpsbegraafplaats. Daarnaast is er ook veel openbaar groen en 40 hectare pachtgrond.
Rudolphstichting voert nu en de komende jaren voor haar vastgoed en grond een ambitieus duurzaamheids-/ vernieuwingsprogramma, waar jij de verantwoordelijkheid voor draagt. Op de planning staan onder meer nieuwbouw, verduurzaming en de herontwikkeling van bestaande locaties.

Jouw Programma

Samen met een collega vorm jij het programma Vastgoed & Duurzaamheid, waarbij je collega verantwoordelijk is voor Vastgoedbeheer en jij Vastgoedontwikkeling & Duurzaamheid in je portefeuille hebt. Je werkt nauw samen met de programma’s ‘Communicatie & Fondsenwerving’ en ‘Inhuisplaatsen’. Bij Rudolphstichting werken 7 personen en maken we gebruik van een Shared Service Centre voor finance, HR en frontoffice.

Inhoud van je functie

• Je bent verantwoordelijk voor de meerjarenstrategie van Rudolphstichting op het gebied van dorpsontwikkeling, woningbouw, ontwikkeling zorgvastgoed, energietransitie/aanleg warmtenet en verduurzaming bestaand vastgoed en voorzieningen;
  • Je werkt veel samen met de gemeente, Belangenvereniging, ondernemers, (zorg)organisaties, scholen en andere Glindse partijen. Hierbij houd je goed koers en heb je tevens oog voor hun belangen en voor het collectief;
  • Je bewerkstelligt een goede samenhang tussen ontwikkeling, beheer en verduurzaming van vastgoed. Je werkt hierbij nauw samen met de Projectmedewerker Vastgoed.
  • Je bent een stevige, strategische sparringpartner, maar omdat we klein en slagvaardig zijn ben je ook op tactisch en operationeel gebied actief;
  • Je opereert actief in lokale en regionale netwerken;

Wie ben jij?

Deze unieke functie vraagt om een veelzijdige kandidaat:

• Je hebt affiniteit met werken bij een organisatie met een maatschappelijke missie en visie;
  • Je hebt visie en bent in staat een eigen opvatting te ontwikkelen door een persoonlijke interpretatie van gegevens. Je hebt oog voor hoofdlijnen en langetermijnbeleid en weet dat te verbinden met de dagelijkse praktijk;
  • Je hebt organisatiesensitiviteit en bent je bewust van invloed en gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten;
  • Je bent communicatief sterk en kunt goed netwerken. Je bent in staat een goede samenwerkingsrelatie op te bouwen met collega’s en partners, waardoor projecten, processen en programma’s een logisch en samenhangend geheel vormen;
  • HBO/WO- werk- en denkniveau in de richting van bouwkunde of vastgoedmanagement;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie.

Wat bieden wij:

• Een veelzijdige en zelfstandige baan in een dynamische werkomgeving;
  • Enthousiaste en betrokken collega’s;
  • Arbeidsvoorwaarden conform CAO Jeugdzorg. De functie is ingedeeld in schaal 11/12, afhankelijk van opleiding en ervaring (min €3240,13 – max € 5616,78 o.b.v. 36 uur);
  • De mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen;
  • Aanstelling voor bepaalde tijd met intentie tot een vaste aanstelling;
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een eindejaarsuitkering (8,3%), opleidingsbudget, goede pensioenvoorziening en mogelijkheid en voorzieningen om (deels) vanuit huis te werken, laptop en telefoon, aantrekkelijke reiskosten/thuiswerkvergoeding.

Meer informatie en/of solliciteren

Heb je belangstelling voor deze functie? Stuur dan je motivatiebrief met CV, uiterlijk 7 maart 2022, naar personeel@rudolphstichting.nl t.a.v. Manon Buitenhoff ten Cate. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, dan kun je contact opnemen met Manon Buitenhoff ten Cate, HR medewerker via 0342-459010. Heb je inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je contact opnemen met Henk Jonker, directeur Rudolphstichting via 0342-459030 of info@rudolphstichting.nl.