Rudolphstichting is op zoek naar een Senior Programmamanager Vastgoedontwikkeling. In deze veelzijdige, stevige functie geef je richting en leiding aan complexe projecten en trajecten op het gebied van vastgoedontwikkeling en verduurzaming van vastgoed en leefomgeving. Samen met een collega vorm jij het programma Vastgoed en Duurzaamheid, waarbij je collega verantwoordelijk is voor Vastgoedbeheer en jij Vastgoedontwikkeling & Duurzaamheid in je portefeuille hebt.

Rudolphstichting is een kleine maatschappelijke organisatie met grote impact die in en vanuit het dorp De Glind (dorpskern van gemeente Barneveld) haar vastgoed, financiële middelen en kennis investeert in innovatieve programma’s die bijdragen aan de toekomst van kwetsbare kinderen en hun gezin. In De Glind, ook wel het jeugddorp genoemd, krijgt dit concreet vorm door de opvang van meer dan honderd uithuisgeplaatste kinderen in gezinsverband en in een dorpsgemeenschap.

Onze ambities voor vastgoed, grond en groen
Rudolphstichting bezit circa 80 panden en 80 hectare grond in De Glind. Het gevarieerde pandenbestand bestaat uit een dertigtal gezinshuis-woningen (=opvang van uithuisgeplaatste kinderen), vijftien panden voor andere (jeugd)zorgvormen en twintig panden die we ‘regulier’ verhuren aan particulieren. Verder zijn we eigenaar van gemeenschapsvoorzieningen zoals het dorpscentrum, een kerkgebouw, kinderboerderij, zwembad, restaurant en de dorpsbegraafplaats. Daarnaast is er ook veel openbaar groen en 40 hectare pachtgrond. Rudolphstichting voert nu en de komende jaren voor haar vastgoed en grond een ambitieus duurzaamheids-/ vernieuwingsprogramma, waar jij de verantwoordelijkheid voor draagt. Op de planning staan onder meer nieuwbouw en de herontwikkeling van bestaande locaties.

Organisatie
Samen met een collega vorm jij het programma Vastgoed en Duurzaamheid, waarbij je collega verantwoordelijk is voor Vastgoedbeheer en jij Vastgoedontwikkeling & Duurzaamheid in je portefeuille hebt. Je werkt nauw samen met de programma’s ‘Communicatie & Fondsenwerving’ en ‘Inhuisplaatsen’. Bij Rudolphstichting werken 7 personen en maken we gebruik van een Shared Service Centre voor finance, HR en frontoffice.

Over de functie

• Je draagt bij aan de doelstelling van de Rudolphstichting, dat is: door middel van projecten en innovaties op het gebied van (gezins)wonen en leefomgeving bijdragen aan de toekomst van kwetsbare kinderen;
  • Je bent een stevige sparringpartner op het gebied van strategie;
  • Je opereert actief in lokale en regionale netwerken;
  • Binnen jouw programma ben je verantwoordelijk voor de (her-)ontwikkeling van vastgoed van Rudolphstichting in De Glind. Je werkt hierin samen met de gemeente en Glindse partijen;
  • Je bent verantwoordelijk voor doorontwikkeling en uitwerking van de duurzaamheidsstrategie. Je werkt hierin samen met onder meer de gemeente, de Duurzaamheidscommissie van de Belangenvereniging, Glindse partijen en scholen. Doel is: De Glind en het buitengebied duurzaam en toekomstbestendig inrichten met een aantrekkelijk, groene en verantwoorde leefomgeving als resultaat;
  • Vanuit de Rudolphstichting ben jij de trekker van het veelomvattende dorpsproject op het gebied van energietransitie ‘Wijk van de Toekomst’;
  • Je bewerkstelligt een goede samenhang tussen ontwikkeling, beheer en verduurzaming van vastgoed. Je werkt hierbij nauw samen met de Projectmedewerker Vastgoed.

Wie ben jij?
Deze unieke functie vraagt om een veelzijdige kandidaat:

• Je hebt affiniteit met werken bij een organisatie met een maatschappelijke missie en visie;
  • Je hebt visie en bent in staat een eigen opvatting te ontwikkelen door een persoonlijke interpretatie van gegevens. Je hebt oog voor hoofdlijnen en langetermijnbeleid en weet dat te verbinden met de dagelijkse praktijk;
  • Je bent klantgericht en positief ingesteld. Je kunt goed anticiperen op de behoeften van de huurders, gezinshuisouders en bewoners;
  • Je hebt een hands-on mentaliteit. Je kunt plannen en organiseren en weet op effectieve wijze doelen en prioriteiten te bepalen en op elkaar af te stemmen met een grote mate van resultaatgerichtheid;
  • Je hebt organisatiesensitiviteit en bent je bewust van invloed en gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten;
  • Je bent communicatief sterk en kunt goed netwerken. Je bent in staat een goede samenwerkingsrelatie op te bouwen met collega’s en partners, waardoor projecten, processen en programma’s een logisch en samenhangend geheel vormen;
  • HBO/WO- werk- en denkniveau in de richting van Bouwkunde of vastgoedmanagement;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie.

Wat bieden wij:

• Een veelzijdige en zelfstandige baan in een dynamische werkomgeving;
  • Enthousiaste en betrokken collega’s;
  • Arbeidsvoorwaarden conform CAO Jeugdzorg. De functie is ingedeeld in schaal 11/12, afhankelijk van opleiding en ervaring (min €3240,13 – max € 5616,78 o.b.v. 36 uur);
  • De mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen;
  • Aanstelling voor bepaalde tijd met intentie tot een vaste aanstelling;
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een eindejaarsuitkering (8,3%), opleidingsbudget, goede pensioenvoorziening en mogelijkheid en voorzieningen om (deels) vanuit huis te werken, laptop en telefoon, aantrekkelijke reiskosten/thuiswerkvergoeding.

Meer informatie en/of solliciteren
Heb je belangstelling voor deze functie? Stuur dan je motivatiebrief met CV, uiterlijk 18 januari 2022, naar personeel@rudolphstichting.nl t.a.v. Manon Buitenhoff ten Cate. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, dan kun je contact opnemen met Manon Buitenhoff ten Cate, HR medewerker via 0342-459010. Heb je inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je contact opnemen met Gerard de Jong, Directeur de Rudolphstichting via 0342-459030 of info@rudolphstichting.nl
De eerste sollicitatiegesprekken zijn gepland op maandag 24 januari, de tweede gesprekken zijn gepland op dinsdag 25 januari.

ACHTERGRONDINFORMATIE
De Glind is een klein, groen dorp (circa 230 huishoudens) tussen Barneveld en Amersfoort, waar 120 uithuisgeplaatste kinderen een veilig thuis vinden in 28 gezinshuizen. De Rudolphstichting is een maatschappelijke organisatie die zich in en vanuit het dorp al jarenlang inzet voor een kansrijke toekomst voor uithuisgeplaatste kinderen. De Rudolphstichting investeert tijd, geld en kennis in programma’s die het ínhuisplaatsen van kinderen bevorderen en we zetten ons vastgoed hiervoor in. We bevorderen landelijk de kwaliteit van gezinshuizen met ons Keurmerk Gezinshuizen. We zijn in De Glind nauw betrokken bij woon- en vrijetijdsprojecten voor kinderen en jongeren, landschapsontwikkeling en duurzaamheid. We knappen onder meer bestaande gezinshuizen op, (her)ontwikkelen en verduurzamen panden en voorzieningen, investeren giften van kerken in traumasensitief sport en spel of ontwikkelen nieuwe woonvormen zoals bijvoorbeeld tiny houses voor jeugd.