Kinderboerderij in Jeugddorp De Glind

Dieren geven weer vertrouwen

Als je vertrouwen in mensen beschadigd is, dan kan het aaien en verzorgen van dieren je helpen om de wereld weer te gaan vertrouwen. Daarom wordt er ook veel paardgereden in het Jeugddorp. Zowel op de manege als op de kinderboerderij.

De kinderboerderij is gewoon recreatief te bezoeken door iedereen uit het dorp en de regio. Lekker spelen met de skelters, de reuzebouwblokken, op de schommel en van de glijbaan. Alle dieren bekijken, de geitjes aaien en de pony’s.
Maar het verzorgen van dieren wordt ook ingezet voor traumaherstel en voor persoonlijke ontwikkeling van kinderen die dit nodig hebben.

Vertrouwen opbouwen op de kinderboerderij

Stages en leerwerkplek

De kinderboerderij is een prachtige recreatieplek in het dorp.
Daarnaast is het een leerwerkplek. Er is een nauwe samenwerking met de in het dorp gevestigde Donnerschool (speciaal basisonderwijs en speciaal voortgezet onderwijs). Op de kinderboerderij kunnen kinderen en jongeren terecht voor stages en leerwerkplekken.
Ook heeft het de functie van ‘time out’ plek. Als het in de klas niet gaat, kun je op de kinderboerderij, bij de dieren, weer even tot jezelf komen.

Rudolphstichting investeert in leefomgeving

Het gewone leven doet zijn werk in het Jeugddorp. Voor dieren zorgen op de kinderboerderij, spelen met andere kinderen in de natuurspeelplaats, vrienden maken in het zwembad. De Rudolpstichting investeert in alle (kind)voorzieningen die bijdragen aan een helende en stimulerende leefomgeving. Voor traumaherstel en ontwikkeling, gericht op kansen voor de toekomst.
Dorpskerk, zwembad en kinderboerderij kunnen dan ook rekenen op onze steun.