afgerond in 2021 > De contacten tussen maatjes en kinderen blijven zolang nodig en gewenst is, maar steun aan het project en werving van deelnemers is inmiddels afgerond.

Maatjes: vriendschappelijk contact en samen iets ondernemen

Iemand die geen hulpverlener is, maar speciaal voor jou komt om tijd met je door te brengen. Dat is heel speciaal, belangrijk en goed voor het zelfvertrouwen en de eigenwaarde van een kind dat al veel meegemaakt heeft.

Veel langdurig uithuisgeplaatste kinderen hebben geen of nauwelijks een sociaal netwerk, terwijl dat juist voor hun verdere ontwikkeling en eigenwaarde belangrijk is. Het maatjesproject AmiGO brengt daar graag verandering in.

1-op-1 aandacht voor een kind of jongere

AmiGO werkt met maatjes die het leuk vinden om één op één leuke activiteiten te ondernemen met een uithuisgeplaatst kind. Er zijn ‘gewone’ maatjes. Er zijn ook ‘bezoekdier-maatjes’. Deze vrijwilligers worden speciaal getraind om samen met hun huisdier (dit is meestal een hond) contact te leggen en activiteiten te ondernemen met kinderen en jongeren.

Meer informatie staat in deze AmiGo projectfolder

Betrokkenheid Rudolpstichting

AmiGO in Jeugddorp De Glind wordt uitgevoerd door Stichting Pro Intermetzo in samenwerking met de Rudolphstichting. Het maatjes/bezoekdierproject wordt financieel mogelijk gemaakt door het Oranje Fonds, de Gemeente Barneveld en de Rudolphstichting.