Op een leuke, en speelse, manier leren

In het zwembad leert elk kind zwemmen, allereerst voor zijn of haar veiligheid, en ook voor zijn of haar plezier. De kinderen leren zich in het zwembad ontspannen en hoe ze contacten moeten leggen.
Omdat er in De Glind ook veel aandacht is voor duurzaamheid, wordt het water verwarmd met zonnewarmte.

Leren en plezier hebben in het zwembad

Veilig en vertrouwd

Jeugddorp De Glind prijst zich gelukkig met een eigen (openlucht)zwembad. Kleinschalig, vertrouwd, overzichtelijk. Een plek waar jonge kinderen in alle rust en onder professionele begeleiding hun zwemdiploma kunnen halen. Indien nodig onder 1-op-1 begeleiding. Een plek waar kinderen, vrijwilligers en professionals elkaar kennen. Hierdoor wordt er een veilige omgeving gecreëerd, waardoor de kinderen op een leuke en plezierige manier leren zwemmen en kennis met elkaar maken.

"En daar gaat ie. Zelf op de fiets naar het zwembad. Hier kan dat" - een gezinshuisouder
Logo Openluchtbad Splash

Rudolphstichting zet zich in het Jeugddorp in voor ontwikkeling van gezinhuiskinderen. Een stimulerende, veilige leefomgeving draagt hier in belangrijke mate aan bij. Daarom steunt de Rudolphstichting alle vrijetijdsactiviteiten en kindervoorzieningen in Jeugddorp De Glind, waaronder het openluchtzwembad.

Het zwembad draait grotendeels op vrijwilligers. De gemeente Barneveld steunt en ook de Rudolphstichting draagt graag bij aan deze door jongere meest geliefde plek in het dorp. Per jaar steunen wij het zwembad met €17.500 euro.