De Rudolphstichting heeft een nieuwe huisstijl, maar waarom eigenlijk? In dit artikel vertellen we hoe onze roots hierin verwerkt zijn.

Huisstijlvernieuwing waarin zowel onze historie als de toekomst samenkomen

De Rudolphstichting zet zich al meer dan 100 jaar in voor uithuisgeplaatste kinderen. Onze historie willen wij graag meenemen en op de andere manier ook weer minder de focus op leggen. Je roots kennen is essentieel, maar vooruit kijken is net zo belangrijk. Want we willen:

“Ruimte scheppen voor ieder kind”.
Een kind een nieuwe thuis geven

Samen met onze trouwe kerkelijke achterband en donateurs zorgen wij ervoor dat uithuisgeplaatste kinderen en jongeren in gezinsverband  kunnen wonen (zie: gezinshuizen), kind kunnen zijn en werken aan hun toekomst. Natuurlijk weten wij dit, maar hoe vertaal je dit in beeld, zodat het duidelijk is voor iedereen?

Uitleg van de nieuwe huisstijl – Harde en zachte kant

In Jeugddorp De Glind werken wij aan de ontwikkeling en leefomgeving van kinderen en zorgen ervoor dat deze kinderen opgroeien in gezinshuizen. Wij omschrijven dit ook als de zachte kant, de toekomst van kinderen en jongeren. Om de beste omgeving te creëren voor deze kinderen pakken wij ook de ‘harde kant’ op. Denk bijvoorbeeld aan de woningen, het geld dat nodig is voor VrijeTijdactiviteiten en het onderhoud van de omgeving (voorbeelden: veel groen en genoeg ruimte om te spelen). Dit hebben wij vertaald in het gebruik van foto’s en grafische elementen(bakstenen). De zachte kant is terug te zien in het gebruik van de verschillende foto’s van kinderen. En daarbij de ‘harde materialen’, zoals bouwstenen van een huis.

En samen, leidt dit tot:

Een combinatie van zacht en hard. De pilaren van ons werk en ons hart, zodat wij ruimte kunnen scheppen voor ieder kind.

Bekijk onze middelen

Deze elementen zijn ook terug te vinden in bijvoorbeeld de folder en Rudolphkrant.
Wil je deze materialen graag ontvangen? Vraag ze dan aan via de onderstaande knop.

Materialen