Op 14 juli is het eerste gezinshuis van de Rudolphstichting met Koopgarant verkocht! Jan en Jenneke van Ee kochten hun gezinshuis in Jeugddorp De Glind. Als gezinshuisouders bieden zij aan zeven uithuisgeplaatste kinderen een thuis in een ruime woning die zij al een aantal jaar van de Rudolphstichting huurden.

Koopgarant in Jeugddorp De Glind

KoopGarant is een regeling die voordelen biedt voor gezinshuisouders. En waarmee de Rudolphstichting blijvend de woningen die ze bezit kan inzetten voor de opvang van kwetsbare kinderen en jongeren. Samen met Stichting OpMaat is gewerkt aan een aangepaste versie van Koopgarant voor de verkoop van woningen die dienst doen als gezinshuis in De Glind. Door naast verhuur nu ook een beperkt aantal gezinshuizen te verkopen, creëert de Rudolphstichting een mooie mix aan mogelijkheden in Jeugddorp De Glind.

De Rudolphstichting kreeg steeds vaker de vraag van gezinshuisouders of ze hun woning konden kopen. Kopen is voor hen soms financieel voordeliger. Door de verkoop met Koopgarant is de Rudolphstichting er zeker van dat de Koopgaranteigenaren de woningen op termijn weer aan hen terugverkopen. Waardoor de woningen blijvend kunnen worden ingezet voor de opvang van uithuisgeplaatste kinderen. De kopers kunnen de woning met Koopgarant voor een lagere prijs kopen.

Jan en Jenneke zijn erg blij dat de verkoop rond is. De trotse eigenaren werden in het zonnetje gezet door de Rudolphstichting en door OpMaat.

Koopgarant Rudolphstichting In Jeugddorp De Glind Taart