Zelfstandig wonen in Jeugddorp De Glind

In De Glind is een nieuw soort Tiny House opgeleverd; de Dorpstiny. In deze miniwoning kan een jongere zelfstandig leren wonen. Eerder al werden in dit woonproject voor 16-plussers twee TuinTiny’s in gebruik genomen. TuinTiny’s staan bij gezinshuizen, de Dorpstiny staat op zichzelf in het dorp.

In een Tiny House woont de jongere zoveel mogelijk zelfstandig en heeft hij of zij hulp van het gezinshuis, als dit nodig is. Een Tiny House is een één-persoons-woning met een keuken, douche- en toilet, woon- en slaapkamer. Een DorpsTiny is net wat groter dan een TuinTiny en is geschikt voor een jongere die in een gezinshuis opgroeide en al wat meer zelfstandigheid aankan.

De totale omvang van het 16-pluswoonproject is 5 Tiny Houses. Het project Tiny House is een samenwerking tussen de Rudolphstichting, de gemeente Barneveld, Pluryn. En wordt financieel mogelijk gemaakt door kerken en vermogensfondsen.

Kijkje in een de DorpsTiny?